laurdag 23. mai 2009

Sjarmerande sjølvforsvar

Eg er ein stor tilhengjar av min, og din, rett til å eige våpen. Eg meiner vi har rett til å drive med jakt, og eg trur faktisk vi har rett til å forsvare oss sjølv.

Eg har ikkje store problem med ein viss kontroll av våpeneigarskap, eg har heller ikkje store problem med å begrense kva slags type våpen ein privat person skal kunne eige.

Til det har eg for stygge personlege erfaringar.

Eg stiller først og framst eit krav, og det er at skal du først eige eit våpen, og skal du først bruke det til å forsvare deg sjølv, så ha litt stil. Litt sjarm. Litt finesse.

Om du absolutt må ha ei automatrifle, så er vel ditt første og beste val ein Hell Kitten AR-15:
Det er rifla som seier til dine fiendar at du bryr deg om korleis dei døyr.

13 kommentarer:

  1. dette må vi minne sheikh sharif og sheikh aweys om

    cigaal

    SvarSlett
  2. Vet du, jeg er i utgangspunktet imot alt som heter våpen... men foranderer jeg noengang mening, vil denne posten være en av årsakene. Og dersom jeg en gang må skaffe meg et gevær, så må det bli dette.

    SvarSlett
  3. Cri Cri. Når vi først skal leke gun nuts, så kan vi gjøre det skikkelig.
    Dette er ikke en AR-15, mer vanlig kjent som M-16. Det er til nød en CAR-15, Aka xm177, som er den sivile, kortere og mindre kjente varianten. Men dersom det er en CAR-15 er minst to deler montert feil og en del mangler, og andre deler ser bare rare ut.

    Ok, greit, det er et leketøy av et eller annet slag, men seriøst. Det våpenet der kan kun avfyres fra hoften. Se hvordan pistolgrepet er montert lissom.

    SvarSlett
  4. Cigaal: Skal eg ringe dei, eller gjer du det?

    frujones: Kvifor vere i mot våpen? Er du i mot jakt og fiske òg?

    Thule: Har du sove ute i regnet att no? Fått rust på hjerna?
    http://blog.riflegear.com/archive/2007/12/26/hello-kitty-ar-15---evil-black-rifle-meets-cute-and.aspx

    SvarSlett
  5. "This rifle is 100% legal in California because it is based on an "off-list" lower receiver made by Stag Arms and has no evil features at all, instead featuring a fixed stock instead of the evil collapsible stock, a muzzle brake in place of the vile flash-hider, and a MonsterMan Grip instead of the heinous and malicious plastic pistol grip. The C Products magazine looks like a 30 round magazine body but is permanently modified to only allow 10 rounds."

    Den inneholder deler som ikke normalt brukes i CAR-15 (Det er en CAR, ikke AR-15, samme hva han sier. Er den ikke helautomatisk er det CAR.) Også mangler det fremdeles en del av siktet. Så da er det en moddet CAR-15.

    Men den kan virkelig ikke være behagelig å skyte med sånn som grepet er montert. :o

    SvarSlett
  6. Eg mistenkjer du tar dette litt meir seriøst enn meg, Thule. Det tyder berre at du vil vere min "man-at-arms", når demokratiet er knust og eg er Kalif i stadenfor Kalifen.

    SvarSlett
  7. Hehe. Du snakker med mannen som ser forskjell på AK-47, AKM og Norinco 56 - at a glance. :P

    Seriøst. Hva slags Mullah er det du er, som ikker godt forberedt på den lille Jihad? ;)

    SvarSlett
  8. Eg er ein sådann mulla som skal vere eit godt og fredleg førebilete.

    Det vil altså seie at eg peikar.
    Du skyt.

    SvarSlett
  9. Jeg peker alltid før jeg skyter. Så det er håp for deg også. :D

    Jeg må forøvrig legge til at jeg nettopp fant ut at AKMS, som er forløperen til AKM er nesten umulig å skille fra AK47, så der sliter jeg litt. Altså utseendemessig.

    Jeg burde finne noen som vil spille militærrollespill med meg igjen, sånn at ikke all denne våpennerdingen er bortkastet... Jeg er jo tross alt pasifist. :(

    SvarSlett
  10. Jeg har det liggende. Førsteutgaven faktisk, i pristine state. Kjøpte det fra en dame fra Bergen tilogmed. Du får si fra en helg du er i Oslo, så ser vi om noen har lyst til å ta en all nighter. :)

    SvarSlett
  11. Den er god! Eg er så klabbert med!

    SvarSlett
  12. Mullah: er ikke særlig for jakt og fiske heller, nei... så jeg er ikke fullstendig hyklersk. :) Men andre får mene som de vil om saken. Søtt våpen likevel.

    SvarSlett