tysdag 8. september 2009

I eit vallokale nær deg...

Eg veit ikkje kva som kom over meg. Kanskje det var fordi det regna så mykje. Kanskje det var fordi eg ville prøve. Sjå om eg fekk det til. Teste grensane for mine prinsipp. Men eg gjekk altså inn døra.

Og eg følte meg skitten med ein gong eg gjekk over dørstokken til vallokalet. Førehandsstemming; det er ein fin ting, for all del. Men når trua på heile valet har blitt vaska vekk av regnet virker det heile ganske så absurd.

Lokala for førehandsstemming var i nabobygget til min arbeidsstad. Så det var verdas enklaste ting å berre gå inn og sjå. Sjå på datamaskinene. Sjå på dei små avlukka. Og, ikkje minst, sjå på dei tre menneska som satt ved borda og venta på at nokon skulle stemme.

Eg måtte seie noko. Berre konstantere. Få ut min frustrasjon. Få mi fortviling lagt fram for nokon - ein valterapeut. Eg gjekk opp til den første ledige "valfunksjonæren" og sa det som det var! "Eg veit ikkje kva eg skal gjere! Valet i år er forjævleg! Det finnes ingen som forten mi stemme!"

Ho såg på meg med forståing i auga. "Eg burde ikkje seie dette, men... " byrja ho, og såg seg kjapt rundt. Ho var heilt einig. Ho orka ikkje å tenkje på det sjølv."

Eg vart ståande og sjå på henne. Eg visste ikkje kva eg skulle svare henne, like lite som ho visste å svare meg. Vi var i same båt. Vi hadde mista det lille som var av tru og von. Ho satt der og tok i mot førehandsstemmene... men trudde ho eigentleg at det var noko vits? Trudde ho at ho gjorde ei god gjerning?

Forutan lojale partimedlemmar har eg ikkje møtt eit einaste menneske i år som trygt kan seie at dei veit kva dei skal stemme på. Eller at dei vil stemme. Eg og denne kvinna, som satt der og tok i mot konvoluttar, er ikkje åleine.

Og vi har ingen andre enn våre politikarar og media å takke for denne forbanna suppa.

Eg gjekk ut att i regnet i von om at det ville vaske av meg den skitne kjensla.

Og i det fjerne høyrde eg den gamle lyden av støvleheler mot hard asfalt i taktfast rytme.

15 kommentarer:

  1. Uansett hva du bestemmer deg for, så du du cred fra meg for at du bruker så mye tid på å tenke over dette.
    Nyttig og viktig.

    SvarSlett
  2. Bra du brukte stemmeretten!

    Fant du et parti som bekjemper Pandemonium forresten? Det er få som har den saken på agendaen her i Akershus.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. For så vidt enig, jeg følte at det ikke var noen kandidater verdige min stemme i år, men siden det er et topartivalg denne gangen, valgte jeg det minste av to onder.

    Borgerlig alternativ? I don't think so.

    SvarSlett
  5. Mullaens ord er som kjent lov, men jeg stiller meg litt tvilende til denne "det-har-ikke-noe-å-si-hvilken-byråkrat-jeg-stemmer-på"-holdningen fra dette og tidligere innlegg og kommentarer til innlegg.

    Man må gjerne ønske seg et samfunn der alle får utfolde seg i større grad (hva enn som ligger i det), man må gjerne la være å stemme fordi alle partier er for vold satt i system (også kjent som stat), men ingen skal få meg til å tro at det ikke spiller noen rolle hvilket parti man stemmer på. Rødt burde eksempelvis være et hett anti-afghanistankrig-tips, om det er det du ser på som det viktigste.

    Jeg synes det er skrikende arrogant å ikke se at politikk og byråkrati faktisk har noe å si for tusenvis av borgere. Forrige valg vant nåværende regjering, blant annet, på løfte om å få vekk barnehagekøen. Noen som husker den køen? Er det slik at det er irrelevant at denne køen nå er borte? Jeg synes faktisk det er respektløst overfor de tusener av hverdager som har blitt forbedret takket være den satsingen. Det er respektløst overfor alle som dette er viktig for. Politikk spiller en rolle!

    Når det gjelder årets valg så er det for så vidt flere saker som kan nevnes.
    -Asylpolitikk og bistand
    -Oljeboring i Lofoten/Vesterålen
    -Fornybar enerig
    -(Gratis) heldagsskole
    -Permisjonsrettigheter
    -Kollektiv/jernbane vs vei
    -Kunstnerstøtte

    Mener noen dette er uviktig?

    Dette er altså saker der våre venner politikerne har vidt forskjellig synspunkt. Klart det spiller en rolle hvilke av disse byråkratene som får makt til å påvirke vår og andres hverdag. Det beste måten du, pr i dag, kan påvirke dette er faktisk ved å stemme på den du føler står deg nærmest. Eller du kan gjøre som Pontius; toe dine hender og syte over hvordan ting ikke fungerer.

    Godt valg!

    SvarSlett
  6. Borgerlig alternativ? I do think so. Ideelt sett det uten Siv Jensens Parti, men alt for å få slutt på den nåværende galskapen.

    Senterpartiet i regjering ... ? Sånn apropos støveltramp ...

    SvarSlett
  7. Eg vil berre gjenta at eg veit at eg vil bruke stemmeretten min. Så det så.

    Då har du i alle fall møtt éin som seier det. Eg trur nesten eg veit kva eg skal stemme òg. Hah!

    SvarSlett
  8. Jeg hører ikke støveltramp, heller resignert subbing i retning pjolterbordet.

    Nå har jeg subbet mine joggesko mil nr 40 siden jeg kjøpte dem i juli. Jeg forhåndsstemte i går på den beste av alle (u)mulige regjeringer. I dag kumulerte jeg meg selv og andre på menighetsrådslista. Lørdag skal jeg til Nice og bl.a komplettere vinterlageret av absenthe.

    Tør jeg foreslå oppfylling av lageret av tørr sherry og meksikanske cerruter, og kanskje en studiesirkel over Garborgs "Trætte Mænd"?
    Godt valg!

    SvarSlett
  9. suppe er bra, selv om den inneholder både politikere og media. og forvirrede velgere. alle skal med, lizzom. demokrati smaker bedre enn blodsuppe. takk for at du stemte :)

    anyway, den ene dødsdømte mannen i Kongo sa til Dagbladet at han skulle spille Raga Rockers' "Diktator" for noen.

    så (klipp og lim uten kilde) her er teksten:

    Diktator

    Støvlene kommer
    Støvlene kommer
    Lekne som bikkjer
    og dumme som får
    Støvlene kommer
    Støvlene kommer
    Glemt er krigen
    som var i går

    Så kanskje jeg kan bli diktator
    Fryktet over hele kloden
    Holde taler, se på kart
    Legge an en liten bart

    Støvlene kommer
    Støvlene kommer
    Lekne som bikkjer
    og dumme som får
    Støvlene kommer
    Støvlene kommer
    Glemt er krigen
    som var i går

    Så kanskje jeg kan bli diktator
    Sende dem ned til ekvator
    La dem farge jorden rød
    La dem ligge der og dø

    Kanskje jeg kan bli diktator
    Kanskje jeg kan bli diktator

    SvarSlett
  10. Artig å sjå at dei fleste går utifrå at eg stemte på tross av ei skitten kjensle, og gryande kvalme i det eg gjekk inn i lokale.

    Gjorde kanskje det.

    Eller kanskje ikkje.

    Liv-Marit: Ingen parti vil forsvare oss mot Pandamonium. Det næraste eg kom var FrP... men det er mest fordi dei meiner marknaden best vil ivareta pandainteresser. Og satt deira overlevign ut på anbod.

    Kristine: Det er nullpartival. Ikkje to. Eg nektar å la meg utpresse av dei raudgrøne svine. Hadde det berre vore eit borgarleg alternativ...

    Straume: Men eg er ikkje i mot norske soldatar i Afghanistan. Eg meiner vi aldri skulle invadert, men no er vi faen meg der. Då tar vi ansvar. The white man's burden eller noko slikt? Så kan eg ikkje stemme Raudt heller.

    Gje meg eit jævla alternativ. Det er det eg vil ha. Akkurat no speler det inga trille, for i det augneblinken dei kjem inn på Stortinget så er det business as usual. Inga vilje, ingen ryggrad.

    Arnfinn: Vi veit at SP representerar det verste av vulgærfascismen, men FrP har sine brune anstrøk dei òg. Kan vi risikere å gje Siv Jensen makta ved å stemme på Høgre eller *grøss* venstre?!

    Bad Mynock: Lenge sidan eg såg deg sist ;-) Din ynkelege sosialdemokrat der du er. Berre innrøm det! Du er ein av dei!

    Svein: Støveltramp følgjer når ein subber rundt i tøflane og lar stutane i FrP og liknande parti styre. Det finnes to typer støveltramp... ein kan eg like, og den andre kan eg ikkje fordra. Tru det eller ei.

    Eg trur eg vel ein whiskey til.

    Teppediktator: Ja, kanskje eg kan bli diktator? Du støttar meg gjer du ikkje? Salt til blodsuppa di.

    SvarSlett
  11. Jeg tar sjansen på å bidra med en blødme fra lunsjbordet på jobben:

    I Afghanistan stemmer de selv om de risikerer å miste fingeren.
    I Norge sitter vi i sofaen og viser fingeren.

    Godt valg!

    SvarSlett
  12. Vi er visst meir siviliserte her... det høyrer eg i alle fall ;-)

    SvarSlett
  13. Reporter to Gandhi:
    What do you think about western civilization?
    Gandhi:
    I think that would be a good idea!

    SvarSlett
  14. Tihi, eg vert aldri lei av den.

    Like god som det evige spørsmålet; kvifor leite etter intelligent liv på andre planetar, før vi har funne det her?

    SvarSlett
  15. "Kan vi risikere å gje Siv Jensen makta ved å stemme på Høgre eller *grøss* venstre?!"

    Venstre kommer vel uansett ikke til å gå i regjering med FrP. Så Sponheim hadde underskrevet en greie på det.

    SvarSlett