torsdag 28. januar 2010

Absalong: Kalis kvelarar

Medan våre vennar i Kjettersk Kjeller no legg inn årene i denne stund, vil Absalong i Bergen rocke hardt ei stund til. Gode idear i massevis på lagar og all verdas tid. Det står berre på tid og ressursar. Årets første Absalong tar folk til India og ei av verdas mest besynderlege religiøse sekter. Den såkalle kvelarsekta som i omfattande seremoniar ofra tilfeldige til dødsgudinna Kali. Dette hendte jamleg i fleire hundre år, tusener av menneske måtte bøte med livet. Kvelarsekta var henvist til lause rykter og segn, inntil dagen då ein britisk magistrat snublar over deira aktivitetar og fekk dei fram i lyset.

Kom og høyr vår venn Jan Ingar Thon fortelje heile soga den 9. februar i Bergen. Les detaljane her.

11 kommentarer:

  1. Så var man på plass igjen altså? Utmerket, dette skal man sørge for å få med seg.

    SvarSlett
  2. Javisst, frykt ikkje. Vi held på så lenge vi trur folk vil komme.

    Vert ein bra kveld!

    SvarSlett
  3. Dette skal eg være med på.
    Høyres veldig, veldig bra ut!!

    Tolo von Tolo

    SvarSlett
  4. Velkommen hjem nok en gang!

    Dette er på en eller annen måte et kjent emne.. så jeg tror sannelig jeg skal få det med meg jeg også. Et helt foredrag om hemmelig kvelning kan man simpelt hen ikke gå glipp av.

    <3

    SvarSlett
  5. Så kan vi vente Arjuna i skulepikeuniform denne kvelden, altså?

    SvarSlett
  6. uh uh...det var bare hvis du holdt foredraget. Denne kvelden skal jeg nok gå for noe mer kvelende... kjedelig kanskje.., men synes det er en bra deal det også...du kan, hvis du vil, utvilsomt kunne peke meg ut på den måten også siden det antakelig vil kry av svært unge, svært vakre studiner der.

    SvarSlett
  7. Men det er lenge til eg held foredrag att, jo!

    Og korleis skal eg klare å peike deg ut blant alle dei andre unge vakre studinane? Det er ei umogleg oppgåve, sjølv for ein mulla og profet!

    SvarSlett
  8. Men Mullah da. Jeg blir litt brydd her over din..eh..demonstrasjon her av å ikke akkurat ha sjenerende store evne til å legge to og to sammen. Med mindre du prøvde å være hyggelig, noe jeg ikke tror egentlig..så les det jeg skrev om igjen. Saktere denne gang. Ikke la det indre synet av meg i skolepikeuniform som du har gått og båret på i lang tid nå komme i veien for realitetene.
    Selv en Mullah trenger veiledning ser det ut til. Det er ok. Det er derfor jeg er her.

    SvarSlett
  9. Eg er då alltid hyggjeleg! Eg treng ikkje å prøve!

    SvarSlett
  10. Jeg burde jo vite det: Din edelhet er selvsagt hevet over enhver kritikk.
    Herrens veier er uransakelige, så det gjenstår å se. Jeg finner i hvert fall deg, hvis jeg vil. Imidlertid kan den evige kjærlighet som nå er bygget møysommelig opp få seg en smekk, så dette er en sak som krever høy grad av takt så det hele ikke ender med å bli umusikalsk. En annen mulighet er selvsagt at jeg bruker slør og så mister jeg skoen når klokken slår tolv. ;)

    SvarSlett
  11. Trur du uroar deg for mykje Arjuna, kom og vis deg fram for vårt publikum i all di prakt!

    SvarSlett