måndag 22. februar 2010

Eit forsøk på intimitet

Det er kaldt ute. Snøen ramlar ned frå himmelen nok ein gong. Det er naturleg å kjenne ei kulde i kroppen i ei slik stund. Det er ikkje uvanleg å kjenne seg einsam, når ein står der ute i snøen og ser verda drukne i det kvite. Kald, kvit støy frå himmelen. Det er i slike stunder ein gjerne strekk ut ei hand til nokon i von om å oppleve litt nærleik og varme. Kanskje kjærleik. Det første steget er alltid det verste å ta, og verre vert det jo eldre enn vert virker det som, men der eg bur har ein eigen tradisjon for dette:
For kva jente kan vel motstå ei slik annonse på hengjande på heisveggen. Det vitnar om ei søkjande sjel og eit åpent hjarte på jakt etter intimitet. At den er handskriven tyder jo ikkje, slik ein gjerne vil anta heromkring, at forfattaren ikkje har tilgang til PC og printer, men at han er ærleg - det handskrevne er langt meir personleg og nært. Kven klarar vel å stå i mot? Kven, spør eg?!

Det er kjekt å sjå at mitt nabolag vågar seg på kjærleiken att. For dette har ein forsøkt tidlegare, og det har stort sett vore sjarmerande om enn litt desperat. Det har jo ikkje vore spørsmål om at intimiteten bur her i dette gamle horehuset, og kjærleiken har jo bloma før i heisen. Og den såg ut til å vare evig... før den døydde heilt! Det er difor ekstra varmande å sjå at mine naboar vågar seg ut på nok ein gong. Vi her i moskeen unnar alle ein sjanse på kjærleiken, særleg no når alle treng nokon å varme oss på. Så vi støttar eit kvart forsøk på intimitet menneske imellom.

24 kommentarer:

  1. "Alder velger du selv" er vel en setning flere vil lure på? De færreste - spesielt kvinner - føler vel det.
    Ellers må jeg bare ønske lykke til! Min erfaring med slikt var ikke god. Jeg hadde en button der det sto: "Også gamle griser trenger kjærlighet". Alle lo. Noen prøvde å trøste, og sa "Du er jo ikke gammel". Andre sa "Du er vel ingen gris?" Og i all denne språklige undring kom ingen av dem videre til kjærligheten.
    Et forsmedelig minne. Etter så mange år. Ja ja!

    SvarSlett
  2. Vi stussa litt på den formuleringa sjølv, men vi dømmar jo ingen heromkring. Kjærleiken kjenner nok ingen aldar, men vi vonar den kjenner til straffelova.

    Eg skal vidarebringe dine lukkeønskjingar til naboane mine.

    SvarSlett
  3. Den første tanken som slår meg er: "Er ikke han i 30-årene?"
    Hastur da, din grisegutt

    SvarSlett
  4. Kanskje han mente det som en positiv overraskelse for den som måtte ringe på?

    SvarSlett
  5. Indigo: Eg har ikkje så fin handskrift, sorry ;-)

    Svein: Litt usikker på korleis det skulle fungere :-P

    SvarSlett
  6. Den positive overraskelsen, eller hvordan dama evt ringer på?
    Ah... ringer, mener jeg!

    SvarSlett
  7. Ho ring nok med stor iver! Kven kan vel motstå mine naboars sjarm?

    SvarSlett
  8. Hahaha...utrolig dårlig kamuflert Mullah, kjære, men utrolig morsomt. Jeg må refse deg for at du prøver å dekke over en løgn med en ny løgn, men omstendighetene tatt i betraktning så må vi her ta i bruk rettsregelen om at det kvalifiserer til å være formildende ;) Hahaha. Du er så søøøøøt.

    Svein: Forsmedelig. Virkelig forsmedelig, setter dype spor i sjelen.*Sterk medføle*

    SvarSlett
  9. Takk, Arjuna! Du er et godt menneske. Medfølelse kjennes alltid godt, selv mange år etterpå.
    Når det gjelder vår Mullah, må vi bare vise vår forståelse og kjærlige overbærenhet. Han er jo søt, som du sier. Gutta i kvalifiseringsgruppa har mange forslag til gode koner til ham, men ingen av dem har oppholdstillatelse ennå.

    SvarSlett
  10. Hahaha...det er godt dere ikke gir opp.
    Forresten...*tenke* ..jeg hadde også trengt en kone. Det hadde vært så utrolig praktisk, så kunne jeg bruke all min tid i " den offentlige sfære", komme hjem til duk og dekket bord, rene klær og for ikke å snakke om å bli servert en drink når jeg kommer hjem sliten om kvelden mens jeg møter et varmt og forståelsesfullt blikk. Åhh..jeg vil også ha en kone!

    SvarSlett
  11. Litt reven med no folkens? Sett pris på at du Arjuna unnar meg ei kone, men det er faktisk ikkje meg. Eg er jo gift til mitt virke som andeleg rettleiar. Hadde eg hatt rom for ei kone i mitt, hadde eg likevel berre vorte knust av vår umoglege kjærleik. Mitt hjarte bankar berre for deg!

    Kanskje Svein sine karar kan skaffe kone til Arjuna?

    SvarSlett
  12. = Hei eg er ensom, snill og kåt, eg tar kim som helst som er lovlig (forhåpentligvis)

    Nå sitter eg med telefonen og håper på svar.

    - Kake

    SvarSlett
  13. Jeg kan spørre dem, Oh Mullah, men jeg tror det ligger litt utenfor erfaringsområdet deres. Ihvertfall den delen av det de snakker om. Men ummahen er mer mangfoldig enn Siv Jensen vet, som de pleier å si. Gi oss litt tid.

    SvarSlett
  14. Haha, herlig.

    Greve Tolo

    SvarSlett
  15. Kake: Du gløymde telefonnummeret

    Svein: Siv Jensen er meir mangfaldig enn ho gjev inntrykk av. Ho er ute etter kone ho òg ;-)

    SvarSlett
  16. Hun er nok det, Mullah. Men den sjansen er svært liten, og gutta sier at der går grensa, selv for ummahen.

    SvarSlett
  17. Jeg vil bare kort rette oppmerksomheten mot Fripolitisk Bevegelses planer om nært forestående realisering av gratis sex for innbyggere i det ganske land. Det problemet løst.
    Koneproblemet har fremdeles ingen løsning. Men jeg har tro på disse. De vil komme opp med nooe.De må bare lese seg opp litt først. Hegel muligens.

    SvarSlett
  18. Jeg har for så vidt gratis sex, innenfor ekteskapet, når vi gamle føler for det.

    Hegel er nok i overkant foreløpig, såfremt han ikke finnes på lettnorsk, men gutta misliker Abid Raja, så jeg synes de er på rett vei.

    SvarSlett
  19. Unnskyld Mullah. Glemte å takke deg for at du minnet meg på at hjertet ditt banker kun for meg (ble så opptatt av det Fripolitiske Manifesto et øyeblikk der) Kunne virke som at jeg ikke satte pris på konfirmasjonen. Det er ganske vakkert å tenke på at hvert av dine hjerteslag banker kun for meg. Neste gang jeg har et kjipt øyblikk skal jeg tenke på det.(<_< men synes å huske at du ga vekk en tape for litt siden rett foran nesen på meg..*kremt*)

    Svein: NEI NEI NEI... dine gutter skal ikke dras inn i denne anarkistiske smussen. Men noen av oss er nødt til å befatte oss med de timelige og høyst profane spørsmål og "get our hearts and minds dirty", på en måte..
    Jeg er glad for at du allerede har gratis sex. Men for dem som ikke er så heldige, og som nå er kriminalisert fordi de vil betale for seg, eller må ty til desperate forespørsler skrevet for hånd, så er det visst slik at Fripolitisk Bevegelse har som prioritet på sin...politiske agenda.. å sette oss alle fri med det enkle middel å IKKE betale for sex! -og det uten å måtte blamere seg først.Genialt!

    SvarSlett
  20. Hvor var dere for 30 år siden, spør nå jeg? Sukk!!

    SvarSlett
  21. Arjuna: Eg gav ikkje vekk tapen. Eg fekk den att hugser du. Så det så. Det er berre å komme her, så ser du at den er i mi varetekt.

    Svein: For 30 år sidan... eg minnast noko om mine mors bryst.

    SvarSlett
  22. Anonym, du kan for eksempel prøve denne siden, som både lokker med enkle vaktmesteroppgaver (skifting av lyspærer!) og "sexuelle ytterligere tjenester"?

    http://oyvinds.everdot.org/about_me/index.html.no

    SvarSlett
  23. Aaah... gode gamle Øyvind Sæther. Tullebukken.

    SvarSlett