torsdag 18. februar 2010

Og OL held fram

På tross av massive protestar (og ein velformulert fatwa) held OL fram uendra. Om eg skal tolke gledeshyla frå mine nyleg integrerte naboar i går, så kan noko tyde på at Noreg gjer det pittelitt betre enn sist rapport, på tross av indianartrolldom. Folk benkar seg ned framfor fjernsynet, sjølv om dei eigentleg ikkje vil, hypnotisert og trollbunden av medias imperativ om at dette skal du sjå! Helst på NRK. I full HD. Vår tids Gud lokkar, og folket lyder.

Framfor TV-alteret knelar massane. Og eg grøssar.

Eg kan strengt tatt ikkje seie det betre enn min venn Tony Wakeford i Sol Invictus:

Here we go again: the same old lies again
The empty words again, the pigs can fly again
From Wall Street to your heart
Neon Hollywood lights the dark,
Hear the bleating of the sheep
At the jokes of a media creep

And there's nothing I can say
See a world of tanks, ruled by a world of banks
Turn up you TV set, forget the chains of debt
See it all go down the drain
Switch channels, do you think it'll change?
Lapping prole food in the sun
Hail the masses—ugly and dumb

And there's nothing I can say
Det er strengt tatt langt på veg på tide at nokon lagar ein OL-montage til denne låta. For dei som vil ha ein versjon med meir futt i, så er det nokon som har filma (sjanglete) ein konsertversjon. Merk at kameraet stort sett fokuserar på Andrew King som spelar tamburin.

Og OL held fram.

14 kommentarer:

  1. Jeg vet ikke om Mullaher tar i mot syndsbekjennelser, men jeg bekjenner altså at jeg gråt litt da Marit Bjørgen tok gull i går, og jeg lo ondskapsfullt da alle svenskene ble slått ut før sprintfinalen. Et skår i gleden at to russere vant herresprinten, men det var i hvert fall ikke svensker.
    Hva blir min straff, Oh Mullah? 25 Ave Fatimah-er?

    SvarSlett
  2. Her må det nok sterkare lut til, Svein! Du bør augneblinkeleg gje fjernsynet ditt vekk til Fretex!

    SvarSlett
  3. Jeg må si at jeg anser sport som en temmelig harmløs form for opium til folket. Ishockey er jo til og med tidvis på grensen til det interessante (eneste vintersport som minner om fotball?)

    SvarSlett
  4. Jeg kan ikke gi bort TVen, Oh Mullah, jeg leier det av Thorn!

    SvarSlett
  5. Det er ikke tvil om at det er Kapitalen som står bak det nevnte blendverk, og som i "det godes tjeneste"(forbannet være den) fratar ærlige bønders mulighet til å tjene til livets opphold ved å dyrke de vakre valmueblomstene, som tross alt ikke er noe annet enn hva de er. I dyp kontrast til "Olympiske Leker" som bare fanden vet hvor mange sjeler har tatt siden antikkens dager. Fanden har blitt sluere og skarpere, det er helt sikkert. HD kvalitet.

    SvarSlett
  6. Oh Mullah...snufs...jeg har influensa.
    Oh Mullah...snufs...jeg har syndet.
    Rusta med sherry+brandy nøt jeg Tora Berges OL-gull, og Emils og Ole Einars gull og sølv, og jeg hadde til og med masse kjærlighet for en sjokka kazakstaner som delte sølvet med oss.
    Og jeg sovna lykkelig og sov lenge og ihukom ikke min synd før jeg våkna nå nylig.
    Hvor stor er din tilgivelse, Oh Mullah?

    SvarSlett
  7. Men Svein då! Eg kan tilgje det meste, men du må jobbe hardare med dette! Vis litt ryggmarg! Skru av fjernsynet. Les den heilage bok!

    Arjuna: Der sa du det!

    Snirkelsnorkel: Det finnes ingenting harmlaust med å forlede folk med HD!

    SvarSlett
  8. Jeg har bare Einar Bergs oversettelse. Den er ikke godkjent av gutta!

    SvarSlett
  9. Det er den verkeleg ikkje! Nokon prøvde å gje den til meg, og eg fekk eit feberanfall som resultat!

    SvarSlett
  10. Feber bare fordi de prøvde å gi den til deg? Det må være mange djinner i den!

    SvarSlett
  11. Eg misliker sport, spesielt på tv. Skjønner ikkje at folk kan like fotball eller ol, det er noe alvorlig galt med samfunnet.

    Pengene burde brukest på gratis kake til alle skattebetalere i noreg i staden.

    - kake

    SvarSlett
  12. Ja, Svein, det var ei sjokkerande oppleving. Vi måtte pakke den inn til slutt. Den var jo ikkje på nynorsk!

    Kake: Mmmm. Kake. Vi likar deg Kake. Kan du bake kake, Kake?

    SvarSlett
  13. Koranen på nynorsk? Ja men det er jo en kjempeide! Hvis regjeringa støtta en nynorsk versjon ville de jo endelig gjøre noe bra for norske muslimer. For fundamentalistiske tolkninger av hellige bøker forekommer nok, men av hellige bøker i nynorskversjon, det forek... vel...tja...søren!!

    SvarSlett
  14. http://community.livejournal.com/thecakeblog/

    kake bake kan.

    - kake

    SvarSlett