torsdag 17. juni 2010

Bento - japansk matpakke




Som eg har nemnt før, så er japansk kultur litt som ei bilulukke. Det er sjølvsagt heilt jævleg og tragisk, men ein klarar ikkje å la vere å sjå på når det først skjer, og å rive auga vekk frå vrakrestane er heller ikkje lett. Eit fenomen som har fascinert meg lenge er bentoboksen. Den japanske matpakka, enten som takeaway eller heimelaga.

Eg må ærleg innrømme at eg lenge har vore frista til å ta del i denne ofte vakkert innpakka godsakene. Dei består gjerne av ein lett blanding av japanske retter, inkludert ris, sushi og sikkert ein del tang.

Det er noko vidunderleg industrielt over det heile. All maten i sine små enklavar, klare for fortæring. Godt innpakka i plastbokser spesialdesigna for formålet. Og japanarane sluttar ikkje der, dei vil sjølvsagt pynte på maten òg. Gjerne forma som små dyr. Det kan ein vel ikkje seie noko negativt om? Ein likar å ete dyr, så maten må jo gjerne ta form som dyr òg tenkjer eg.
Men vent no litt... kva er det eg ser i hjørnet? Er det...? Ja... det er...
Pandaer. Jævla pandaer! Og veit du kva?! Eg har sjekka... det er faktisk berre ris og noko attåt! Ikkje spor av pandakjøt i det heile tatt! Nok eit motbydleg forsøk på ufarleggjere desse blodtørstige beista.

Heldigvis er det dei bentoboksane som reddar det heile inn med å appellere til nerden i meg
Eller dei meir andelege verdiane her i livet;
For du kan jo ikkje gå gale med Hello Kitty attåt maten?

Så her var det berre ein ting for mullaen å gjere. Han kasta seg inn i det. Og i dag vart det kjøpt inn bentobokser til moskeen. Til stor glede. Her vart det katsu, tempura, teriyaki og misusuppe for alle penga. Og jommen var det godt!

Presentasjonen var kanskje ikkje så fantasifull, men pokker det var velsmakande. Så kva seier dette om Japan? Anar ikkje, men her i moskeen har vi eit ordtøkke: Sjølv ein blind ape kan finne banan.

Ooooh... no fekk eg lyst på banan.

2 kommentarer:

  1. Dette smelter et lite gult hjerte!

    SvarSlett
  2. Alt for å glede min kjære lille gule venn, veit du =)

    SvarSlett