onsdag 2. juni 2010

Pondus på originalspråket?

Pondus er ei populær teikneseriestripe, særleg i Bergen der humoren tydlegvis treff godt blant byens fotballsupporterar. Her i byen kan det virke som vi alle kjenner eit eller to døme på karakterane i serien. Fascinerande korleis det kan ha seg, og det prover vel at vi menneske ikkje naudsynt har endra seg så mykje. Dei fleste trur jo at Pondus er ein norsk serie, ein serie frå Bergen, men dette er jo sjølvsagt sludder. Det var romarane som opphaveleg oppfann teikneserieformen, og då faktisk med Pondus, noko dette originale Pondusheftet på latin er ein klar indikasjon på.
Latin, dette eldgamle Lingua Franca, er sjølve varemerket til den store romerske sivilisasjonen. Sivilisasjonen over alle sivilisasjonar. Og ein har vel eigentleg ingen grunn til å faktisk verte overraska av at dei òg oppfann teikneserien og Pondus? Dei oppfann jo tross alt anna vi sett pris på idag. Utanom dampteknologien då, den kom litt seinare.

Det er i dag eit dødt språk, og originaltekster på Latin er gjerne sjeldan vare. Og dei ber ofte preg av aldaren. Likevel var dette Pondusalbumet i overraskande god stand, og eg antar det må vere verdt ei formue. Berre ta ein kikk på korleis biletkvaliteten har haldt seg gjennom nær to tusen år!
Det er veldig imponerande. Og hadde eg ikkje visst betre, så skulle eg trudd det var eit falsum.

3 kommentarer:

  1. Ærede Mullah.
    Når det gjelder ditt foreldete og feilfortolkede syn på romerne og deres såkalte sivilisasjon. så vil jeg får å opplyse deg henlede din oppmerksomhet til Terry Jones, og hans utmerkede bok "Terry Jones's Barbarians". Den vil åpne dine øyne og ditt sinn.

    Jeg er, og forblir, din mest ærbødige tjener; S.Slethei.

    SvarSlett
  2. Terry Jones si bok er sludder, Stian.

    Snirkelsnorkel... vil du eg skal ta fatt på setningsanalyse seint på kvelden her? *daske lanke*

    SvarSlett