tysdag 24. august 2010

Bakeren eller CIA?

Det var ein stille og roleg dag i Frankrike, 16. august 1951, og alle fred og ingen fare i den lille landsbygda Pont-Saint-Esprit. Stille og roleg, om du ser vekk i frå den unge postmannen som brått fekk ei kjensle av å krympe, og å brenne, og at slangar bretta seg rutt armane på han. Han var i godt selskap, fleire andre i bygda byrja å oppføre seg merkeleg. Merkelegare enn den gjennomsnittlege franskmann, i det minste, og fleire måtte tauast inn og bindast fast til sengene medan dei ropte om insekt og snakkande skyer, og gudane veit kva anna. Det heile haldt framt og breidde seg ut i byen dei neste dagane. Den eine, etter den andre, byrja å hallusinere og å opptre som klovner i gatene.

Skulda vart lagt på den lokale bakaren. Legane meinte at det hadde gått sopp i brøda hans, og at dette hadde forårsaka hallusinasjonane. Andre, av meir konspiratorisk tilbøyligheit meinte CIA hadde testa LSD på befolkinga i den lille bygda. At slik syre vert forringa av bakeprosessen er inga hindring, for CIA kunne ha pensla brøda etter baking!

Desse teoriane er det BBC er på banen att med no. Og eg tar meg sjølv i å undrast i kvifor dette er dei einaste to aksepterte løysingane? Det trass alt franskmenn det er snakk om her, og vi snakkar kanskje likevel med heller seigliva syfilis i sine siste stadier. Det kan for all del vere bakaren som har smitta dei alle saman, anten med brødet eller pølsa si, men sist eg sjekka så var det helst herpes fransk bakverk spreidde.

Ikkje at eg skal anklagast for å ha fordommar mot franskmenn. Eg har ein venn som er fransk.

8 kommentarer:

  1. Klart det er CIA! Det er alltid CIA.

    SvarSlett
  2. Takk for tipset!

    Det var en langt mer interessant og detaljert variant enn de fra i våres. Jeg synes idéen om LSD er suspekt ut fra hva man mener å vite om mengden om LSD som var produsert av Sandoz på dette tidspunktet. Det virker å være for lite i omløp og for god styring på det lille kvantumet til at det ser veldig rimelig ut.

    Det jeg har sett av dokumentasjon på CIAs aktiviteter med LSD-forsøk (og lignende) fra samme tid peker heller ikke på dette som fornuftigste siktepunkt, men om det finnes slike dokumenter som saken henviser til, er jo det nokså interessant.

    Ellers har jeg ikke kommet over gode oversikter over hva franskmenn bedrev av slike undersøkelser den gang. USA og GB, ja, Frankrike, nei. Det kunne jo også vært interessant om man først skal lete etter forklaringer primært i etterretningskretser. Inntil videre liker jeg nok bakeren best, uansett hva han har i kakene sine...

    SvarSlett
  3. Svein: CIA er ikkje kompetente nok ;-P

    Asbjørn: Så klabber det var bakeren. Syfilisbrød og herpesboller!

    SvarSlett
  4. En del av historien jeg har glemt eller fortrengt. Må visst spa opp igjen "Storming Heaven - LSD and the American Dream" ved anledning. Forøvrig et anbefalt verk!

    SvarSlett
  5. Dette kan jo likne mye på de hallisene som kommer fra meldrøye som gjennom tidene har fått skylda for varulvangrep, hekseri og annet snaskens; noe som jo foprsterker bakersporet. På den annen side kan det jo, slik jeg kjenner franskmenn, like gjerne ha vært grunnet ett fylleslag med tung absinthkonsumering.

    SvarSlett
  6. Snirkel: Eg fortrengar det meste som har Frankrike å gjere. Utanom Klaus Barbie og Gilles DeRais.

    KEE: Eg trur ikkje det skal mykje til for at franskmenn hallusinerar.

    SvarSlett
  7. Mullah: Nå er du fordomsfull her. Jeg har ingen ting imot franskmenn, så lenge de spiller i Gae Bolg.

    SvarSlett
  8. Du har sjølvsagt heilt rett. Speler dei i Gae Bolg eller Derniere Volonte. Eller heiter Gainsbourg så er alt tilgjeven.

    SvarSlett