måndag 19. september 2011

Biletets forræderi, og sånn derre meta-ting

Eg er stygt påverka av å ha jobba i eit kunsthistoriemiljø i eit par år. Eg tykkjer faktisk at meta-kommentarar rundt biletkunst og vår oppfatting av det, er interessant. Ta til dømes Biletets forræderi, La trahison des images, dette berømte surrealistiske verket av belgiske Magritte.
Inga pipe, for svarte?!
Dette er inga pipe, erklærar malaren, og sett ein støkk i den piperøykande mullaen, men han har heilt rett i det. Det er ikkje ei pipe, det er eit bilete av ei pipe, ei framstilling av ideen og forma pipe.

Ein fantastisk meta-kommentar til kunstens natur... men kan det ikkje gjerast betre enn dette? Jovisst faen kan det det!
Look at the size of that thing...
Sanneleg seier eg, at når meta vert meta, så vert mullaen ekstra glad. Og om du ikkje skjønne denne, så er det pinadø noko i vegen med deg.

10 kommentarer:

  1. Den kunne eg godt hengt på veggen, for å sei det sånn.

    SvarSlett
  2. hmmm,
    Var det ikke i D. Hofstadter's Gödel, Escher, Bach (An eternal golden braid) at disse fascienrende overgangene mellom objekt og representasjon, symboler og språk, to og tre dimensjoner, osv ble trurnert med hyggelig støtteundervisning?

    Cassanders

    PS. Hvis Mullah'en mot formodning skulle ha slikt et hull i sin almenndannelse må han snarest tette det. Både tidligere nevnte og
    "The Mind's I" er vel anvendt tid DS.

    SvarSlett
  3. Mullah: Det var jo ikkje akkurat storformat, dette... Kanskje det får bli på plassen min i staden. Treng litt meir slikt rundt meg, kjenner eg.

    SvarSlett
  4. Jeg skjønte den! Jeg skjønte den!

    SvarSlett
  5. "sånn derre meta-ting" gullkorn fra kunsthistorie eksamen?

    SvarSlett
  6. Anar ikkje, eg har aldri tatt noko kunsthistorieeksamen... men det kan godt vere frå ei førelesing eg har haldt ;-P

    SvarSlett
  7. Jeg skjønte den ikke. Hva har bildeteksten om størrelsen å si for om det er en måne eller et bilde av en liten kule med en knapp som her brukes for å illustrere en måne?

    SvarSlett
  8. @ Anonym 22:29
    .....Once upon a time, in a galaxy far, far away...
    Thus starteth the story.
    Enten koketterer du, eller så har du ikke fått med deg tilstrekkelig med Star Wars filmer.

    Det ligger for øvrig et par dobbelte bunner til i Mullah'ens variant. For selv om den avbildede
    (representasjonen av) gjenstanden var plassert som en måne var det jo en "death STAR" -og følgelig ikke en måne.

    Men nå må dere være snille barn og dra og låne/kjøpe Hofstadter, da!

    Cassanders
    In Cod we trust

    SvarSlett
  9. Eg frykter at allmendanninga har slått fullstendig feil...

    SvarSlett