torsdag 3. mai 2012

Bacon, ei sesongfrukt

Vi er jo alle kjendt med at bacon, trass rykte om det motsette, er ei frukt som veks under bakken og som vert hausta inn av stolte baconbønder langs den norske kysten. Saftig og god, og sunn som all anna frukt, er bacon ein klassisk del av norsk kosthold, og har ein naturleg plass på frukostbordet. Etterkvart som nordmenn vert meir medvitne på at kostholdet deira skal vere ein del av eit slags naturleg mønster, høyrer ein ofte om sesong frukt. Ein skal ete frukta på det tidspunktet det er naturleg å finne frukta. Det same gjeld grønsaker. Eg får difor ofte spørsmål om kvatid det er sesong for baconfrukt. For nokre familiar er veldig opptatt av å ha bacon om vinteren, andre føler det openbert er ei somarfrukt, og høyrer heime i friske salater og attåt grillmat. Kva stemmer? Eg fekk nyleg tilsendt ei plansje frå dei søte jentene bak Frontlosjen, som skulle vere godt eigna til å oppklare alle spørsmål.
Og som de ser. Det er alltid sesong for bacon. Dette gjer bacon til den ultimate sesongfrukta. Greit at dette er ei oversikt over grønsaker, men ein kan ikkje vente at danskar skal forstå seg på alt heller. Så det tyder at det er klart for ein vår, ein somar, ein haust og ein vinter full av saftig frukt! Eg gleder meg allereie... kven her har lyst på ein fruksalat?
Og om du heller har lyst på noko søtsaker, så skal du heller ikkje utelukke bacon i somar. Gløym kandiserte epler; prøv kandisert bacon!




Og om nokon lurar på kvar eg er, så er eg på kjøkkenet og gnafser på frukt.

6 kommentarer: