tysdag 3. september 2013

Frisøryrket er det gode liv

Eg har på ny vitja Karmøy, på jakt etter moskear der eg kunne forkynne Ivar Aasen sin glad bodskap. Framleis like lite hell, eg fann eit telt i regnveret, men eg er usikker på om eg var velkomen der.
 Det såg lovande ut på avstand, men så... 

Jajo, han om det. Det er trass alt Karmøy, og dette var vel det eit så klart teikn på det som eg kunne finne. Det hindra meg sjølvsagt ikkje å ta øya nærare i ettersyn, og studere ho frå eit par ulike perspektiv. I denne omgang det økonomiske. Vi kan ikkje leve av å klippe håret til kvarandre, erklærar høgresida når dei skal argumentere for å satse meir på næringslivet. Eg er ikkje ueinig, vi må styrke næringslivet, vi kan ikkje alle jobbe i det offentlege. Sjølv om det avogtil virker som om vi alle gjer det, og lever av å levere offentlege tenester til kvarandre. Biletet er likevel overførbart til privat næringsliv, det er ikkje slik at det offentlege har monopol på underleg sirkellogikk. Ein hårklipper, ein såkalla frisør på fagspråket, er jo trass alt ikkje ein offentleg tilsett. Han, eller ho som det ofte er, er jo trass alt ein aktør i den frie marknaden. Vi har ikkje frisørmonopol eller statlege hårklippesalongar  i dette landet heilt enno. Heller ikkje statlege bordell, ikkje ein gong på Karmøy.

Fun fact: Observasjon tyder på at Kopervik, ein av dei tre byane på øya, strengt tatt er ei fødestove med bystatus. Overalt var det gravide kvinnfolk, eller kvinner med små born. Små born som nytta meg som klatrestativ medan eg satt og skreiv på ein kafè. Visstnok følte ikkje mødrene for å snakke til borna sine når dei herja med framande menn. Greit å vete. Rykta seier at Åkrehamn er verre... men der har vi ikkje våga oss til enno. Kun sett frå bak skotsikre glas på jeepen.

Uansett; om Karmøy skal forståast som eit mikrokosmos av Noreg, som ein stad å teste ut økonomiske teoriar i mindre skala før dei iverksettast på nasjonalt plan kan alt tyde på at vi har funne kjelda til vår rikdom når oljeeventyret er over. Vi kan faktisk leve av å klippe håret til kvarandre. Iallefall om frisørdoningane er noko å lese av. La meg introdusere dykk for ein firmabil frå frisørsalongen Tango, ein av usedvanleg mange frisørsalonger på Karmøy.
Som du ser, så virker det som om det er rimeleg lukrativ business å klippe håret på kvarandre. På ei langstrakt øy som Karmøy så køyrer dei tilogmed heim til kvarndre i jålete sportsbilar for å klippe hår. På andre frisørar, kan eg berre anta. Denne observasjonen trur eg vil revolusjonere norsk økonomisk teori, og gjere det mogleg for oss å satse meir på det private næringsliv i framtida. Eller statlege hårklippesalonger. Eller bordell. Og om bordell, så fleire fødestover med bystatus. I det minste eit gigantisk telt eller to til å føde alle borna i. Og klippe håret deira.

Alt heng saman med alt, skjønner du. Det er samfunnsøkonomi på høgt nivå.

No skal det merkast at sjølv om dei har snasne biler desse frisørane på Karmøy, så er det ikkje garantert at dei klarar å lese elementær vegskilting.

At bilen stod parkert på andre sida av gata for ein køyreskole var ikkje særleg tryggjande heller når eg tenkjer meg om. Det kan og hende det er elementære leseevner ein slit med på Karmøy, men dette må undersøkjast nærare i framtida. Det kan hende det er ein korrelasjon mellom hårklipping, skiltlesing og å stave seg gjennom enkle instruksjonar som... IKKJE PARKER HER DIN FJOTT.

Tida vil vise. Og det var reisebrevet for denne gongen.

4 kommentarer:

  1. Eg syns det er storsinna av deg å utsette deg for det påkjenninga det må være å oppleve Karmøy, slik at vi andre slepp unna. Takk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Der andre moskear spesialiserar seg på å gå med granatbelter, konsenstrerar vi oss helst oss om å kaste oss på granaten for våre brødre. Du er hjarteleg velkomen.

      Slett
  2. Pffffft! En Lotus Elise er da ikke dyr! Jeg pleide å tro de kostet minst hundre tusen daler eller mere, men så viser det seg at man kan skaffe seg en for mindre enn hva som er igjen av årslønna mi etter at Onkel Barry og Onkel Jerry har forsynt seg.
    Hva Forbes kaller "familiebiler" koster mye mere, så jeg vil gjette at frisørene på Karmøy fremdeles er barnløse og prøver å spare penger.

    SvarSlett
    Svar
    1. Alt tyder på at du kan urovekkande mykje om bil...

      Slett